Kalibracja w eyetrackingu
Eyetracking to badanie, którego celem jest odpowiedź na pytanie, jak ludzie postrzegają obiekty znajdujące się przed nimi. Dotyczy to nie tylko produktów fizycznych, opakowania, obiekty w przestrzeni, ale również obrazu, jaki wyświetla się na monitorze.
Przed badaniem należy przygotować odpowiednio sprzęt, a w przypadku poszczególnych respondentów [zarówno w badaniach z wykorzystaniem eyetrackerów mobilnych jak i stacjonarnych] należy wykonać kalibrację, to znaczy skorelować źrenicę oka z kamerą umieszczoną w okularach [np. Tobi Glasses] bądź urządzeniu Gazepoint.
Kalibracja – wizualizacja poglądowa / gaze tracking
Problemu śledzenie patrzenia / ruchu gałek ocznych i rejestracji obrazu
Wideo wyjaśnia m.in. dwa różne sposoby patrzenia i rejestrowania spojrzeń, inne w przypadku urządzeń stacjonarnych [patrzymy bezpośrednio na ekran] i i inne w przypadku zestawów mobilnych – okularów, gdzie mamy dwie kamery: czołową sceny i jedną [bądź dwie kamery] zwrócone w stronę oczu.
Mamy różne metody kalibracji. Aktywna wykorzystywana w naszych badaniach dotyczy śledzenie znaków, kropek umieszczonych na ekranie komputera